آخرین اخبار
کد مطلب: 80409
نفي آثار عزاداري سيدالشهدا(ع) از سوي نجفقلي حبيبي
توهين به عزاداري سيدالشهدا(ع) به سبک حاميان فتنۀ۸۸
تاریخ انتشار : 1393/06/02 17:25:10
نمایش : 2794
ياد حادثۀ جانسوز کربلا که در طول تاريخ،احياء گر اسلام ناب محمدي بوده نماد زنده اي از چگونگي حفظ عقيده در برابر تهاجمات دشمنان است که اين راه سرخ مظلومانه با هيچ نوع دفاعي قابل تعويض و مقايسه نيست.
 
به گزارش خبرنگار  سلام لردگان،
دشمنان کشور اسلامي مان ايران،رمز موفقيت و پيروزي ما را در پيروي از راه سيد الشهدا(ع)يافته و براي اضمحلال نام و ياد او با تمام توان و انواع حيله ها پا در کاب نموده و با امويان و بنيانگذاران ظلم و ستم همنوا گرديده اند تا اين کاروان عشق وپيروزي را از حرکت بازدارند.

سخنان وهن آلود نجفقلي حبيبي رياست انتخاباتي ميرحسين موسوي تهران در بي اثر دانستن گريه و روضه در مصيبت اباعبدالله الحسين(ع) موجي از اعتراضات را به همراه داشته است، وي در برنامه ديروز، امروز، فردا در ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ با گفتن اين جمله که "سالانه در ايام عاشورا چه پولها که در مملکت خرج ميشود، اما بازده اينها چقدر است، هيچي، چهار نفر گريه ميکنند و تمام ميشود! " افکار عمومي ملت مسلمان ايران و شيفتگان به امام حسين(ع) را جريحه دار نمود.

مواضع رئيس سابق شوراي هماهنگي اصلاحات که در کارنامۀ خود رياست دانشگاه علامه طباطبايي را يدک مي کشد در نوع خود جاي بسي تأمّل دارد زيرا تکذيب بديهيات و مسلمات آموزه هاي عاشورا و دهن کجي به تکريم ايام سوگواري امام حسين(ع) از سوي فردي که ادعاي پژوهش در مسائل اسلامي را به همراه دارد بسيار در خور تأمل مي باشد.

گفتني است نگارنده خود در يکي از جلسات عاشوراپژوهي در قم شاهد سخنراني اين شخص بوده ام لذا بايد گفت هجمۀ به آموزه هاي عاشورا از سوي فردي بي خبر و يا جاهل به آثار بي بديل گريه و روضه در عزاي امام حسين(ع) مطرح نشده است بلکه مي توان گفت رئيس سابق شوراي هماهنگي اصلاحات عامدانه و هدفمند اين سخن نابجا را مطرح نموده است، ليکن پرسش اساسي اين است که چرا فردي که سوابق متعدد در مقوله هاي مختلف علمي و حتي پژوهش هاي اسلامي را در سوابق خود به همراه دارد اينچنين مباني اسلام عاشورائي را مورد هجمه خود قرار مي دهد؟

بديهي است رياست ستاد انتخاباتي يکي از سران فتنه در تهران خود به تنهائي مي تواند مهمترين عامل دهن کجي اين فرد به آموزه هاي عاشورائي را براي همگان آشکار سازد، زيرا فتنۀ۸۸ که با توهين و هتک حرمت به ساحت امام حسين(ع) قرين گرديد به روشني بيانگر ضديت فتنه گران و همگرائي شبه روشنفکران غرب زده با قدرت هاي استکباري در عناد و دشمني با اسلام و به ويژه اسلام عاشورائي و سياسي مي باشد.

ليکن مردم بصير و مسلمان ايران با خلق حماسۀ ۹دي پاسخي دندان شکن به دشمنان اسلام عاشورائي دادند به نحوي که افرادي همچون نجفقلي حبيبي با ادعاي دارا بودن سوابق علمي اينچنين به بيراهه مي رود و آثار بي نظير گريه و اشک بر امام حسين(ع)را منکر مي شود ،لذا اين گونه هجمه ها بر عليه مقدسات اسلام و تشيع ماهيت واقعي اصلاح طلبان افراطي و حاميان فتنۀ۸۸را براي همگان آشکار مي سازد.

گفتني است عقبۀ فکري افاضات اخير نجفقلي حبيبي در ميان شبه روشنفکران غرب زده نيز مسبوق به سابقه است با مراجعه به مواضع ضد اسلامي و ننگين تفاله هاي جنبش مضمحل شدۀ سبز مي توان اين نوع دهن کجي ها و دشمني ها عليه اسلام عاشورائي را به وضوح مشاهده نمود، شبهه، تحريف و تهاجم به عاشورا از سوي اطلاح طلبان افراطي و حاميان فتنۀ۸۸ در دوران اصلاحات به دفعات مطرح گرديد به عنوان نمونه ليدر فکري جريان اصلاحات و صاحب نظريّه «قبض و بسط تئوريک شريعت» فرهنگ شهادت را عامل خشونت معرفي مي کند، هم چنين شبيه افاضات اخير نجفقلي حبيبي مبني بر نفي آثار بي بديل گريه و روضه در رشد و تعالي مسلمان را مي توان در روزنامه هاي زنجيره اي اصلاح طلبان مشاهده نمود به عنوان نمونه«سالهاي فراوان و بلکه قرنها اين بزرگداشت(قيام عاشورا)حاصلي جز تأثر،حزن و اشک آوري نداشته است» .

لذا مقابله تئوريک با برگزاري مراسم سوگواري امام حسين(ع) و نفي آثار و آموزه هاي عاشورائي در ميان جماعت اصلاح طلبان افراطي به عنوان اصل مهم و استراتژيک تبديل شده است به عنوان نمونه در آستانۀ محرم سال۷۹-۷۷روزنامه همشهري تحت نظارت جناب مرتضي الويري شهردار وقت تهران از فعالان حزب کارگزاران سازندگي و عضو ستاد انتخاباتي کروبي، يکي از فتنه گران ۸۸، اقدام به درج مصاحبۀ مفصلي در چند شماره نمود که در آن مراسم روضه خواني و عزاداري مورد هجمه قرار گرفت و عزاداري براي امام حسين(ع) مغاير با روحيه و روان افراد توصيف گرديد:«براي يک انسان نرمال، شادبودن قاعده است و غمناک بودن استثنا است...». اين روزنامه خواهان مقابله با عزاداري گرديده و در ادامه عزاداري را موجب ترويج خشونت دانسته و مدعي مي شود:«...ما وقتي که در جامعه ي خودمان خشونت را ترويج مي کنيم پوشش ديني بر آن مي افکنيم، آن را تقديس مي کنيم و آن را يکي از مهمترين ابزارهاي ترويج دين و مقابله با دشمنان خدا و غيره مي شماريم، آگاهانه وناآگاهانه داريم بر عزاداري و ماتم سرايي و غم و افسردگي انگشت تأکيد و تصديق مي گذاريم» و... .

با مرور اين هجمه ها و توهين ها به آئين عزاداري سيدالشهدا(ع) از سوي حاميان فتنه گران و نيز شبه روشنفکران غرب زده مي توان علل دهن کجي به آموزه هاي عاشورائي را دريافت زيرا اعلام برائت مردم ايران از فتنه گران و اعلام انزجار و نفرت نسبت به سران فتنه در بستر مباني اصيل اسلام ناب محمدي و تبعيت از آموزه هاي ظلم ستيزانۀ امام حسين(ع) پديدار گشته است از اين رو مرتبطين با سران فتنه و اطلاح طلبان افراطي همچون نجفقلي حبيبي و پس مانده هاي فتنۀ۸۸ با تکرار هتاکي سال۸۸ به ساحت مقدس امام حسين، به زغم خود بر عليه مردم بصير و مسلمان ايران عقده گشائي مي کنند، ليکن ملت ايران با تيعيت از مقام معظم رهبري مراتب انزجار و نفرت خود را ار غرب زدگان و هتاکان به مقدسات اسلام اعلام و آنها را به زبله داني تاريخ مي افکند.

 اميد است متوليان فرهنگي دولت تدبير و اميد به جاي اجازۀ انتشار کتب ضد ديني و حمايت هاي نابجا از برخي عناصر ضد انقلاب و حتي همنوائي با خوانندۀ حامي فتنه، در راستاي رسالت واقعي خود و محکوميت مواضع مشمئز کنندۀ هتاکان به مقدسات اسلام و عاشورا گام بردارند.

ياداشت از مهدي نجفي
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس